::Anda Pen' Skodeng ke::

Isnin, 6 Mei 2013

Ujian Hidup~~

Kita tak tahu apa ujian yang Allah akan berikan pada kita esok hari..
Mungkin hari ini kita tersenyum bahagia namun ujian Allah itu selalu ada..
Agar kita menjadi insan yang lebih tabah,
Agar kita menjadi hamba yang sentiasa bertawakal,
Bersiap sedia menempuh ujian agar diri sentiasa istiqamah..

Ujian tak mengenal siapa,
tak mengenal pangkat,darjat atau rupa..

 Aku pernah diuji,
Ujian melalui hati..
Ujian melalui manusia..
Ujian melalui ketaatan seorang anak,

Tapi aku amat bersyukur,
kerana ujian itu aku sedar..
Pergantungan hidup aku hanya pada Allah bukan manusia,
saat aku jatuh,hanya Allah yang dapat membantu..
aku sentiasa rasa Dia ada..

Doa,usaha dan tawakal..
itulah cara yang terbaik yang aku gunakan..
bukan meminta2 pada manusia..
tapi memohon pada Pencipta..

Yakin dengan qada dan qadar,
Yakin percaturan Dia lebih  baik dari segalanya..

Alhamdullilah..aku menjadi redha..
Redha dan ikhlas menerima...

Muga Allah sayang..

Is Sya Allah..aamiin~~



Tiada ulasan: