::Anda Pen' Skodeng ke::

Isnin, 29 Jun 2015

41 weeks z

now ur in my eyes,
no words can describe it.

ur fully of LOVE
ur fully of JOY

The pain i deliver u
is the pain that i never get in my life
but when i saw u
all the pain go with blood

everyday,
u are getting bigger
iam getting older

ALLAH,
pls give the right path
for our family
meet in Jannah.

Alhamdulillah.. Iman Maleesa our 1st Khalifah yang telah Allah amanahkan tanggungjawab mendidik dan membesarkannya kepada ummi dan babah telah selamat dilahirkan dengan izin Allah pada 18 Nov 11 seminggu keluar lewat dari jangkaan manusia,,namun Allah yang Maha Mengetahui apa yang tebaik pada hambaNya..

Now,
She is 7month old..
My best friend


My buddy
My roomate
My soulmate

Iman dan babah buat ummi rasa hidup umi bermakna kerana sentiasa rasa diperlukan,,
In your 1st day

Ur 7 month Now




Muga Allah sayang



Sabtu, 12 Julai 2014

:: Perasaan yang tak dapat diungkap :: Your Mother lyric::


Alhamdulillah..perjalanan kami sudah 22 minggu..anak ummi sangat2 behave dlm rahim ummi ni..tak pernah susahkan ummi..hari2 babah dengar anak ummi dalam tu..muga sayang sihat selalu.. harini ummi drive keta ummi buka ikim.fm and ummi terdengar lagu ni..sayu nyaa hati ummi..macam2 perasaan yang ummi rasa..sebak dan menitis air mata ummi.. betapa besarnya pengorbanan seorang ibu dan betapa besarnya kasih sayang Allah agungkan bagi insan yang bergelar ibu..ummi teringat sangat kat nenda..ummi rasa naluri keibuaan ummi dah bertambah kalau tak sebelum2 ni lagu ni ummi dengar je lansung tak rasa apa2,tapi pagi tadii...nanti kita dengar lagu ni sama2 yer sayang..muga sayang jadi anak yang soleh..
Who should I give my love to?
My respect and my honor to
Who should I pay good mind to?
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father
Cause who used to hold you
And clean you and clothes you
Who used to feed you?
And always be with you
When you were sick
Stay up all night
Holding you tight
That’s right no other
My mother

Who should I take good care of?
Giving all my love
Who should I think most of?
After Allah
And Rasulullah
Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father
Cause who used to hear you
Before you could talk
Who used to hold you?
Before you could walk
And when you fell who picked you up
Clean your cut
No one but your mother
My mother

Who should I say why close to?
Listen most to
Never say no to
After Allah
And Rasulullah
Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father
Cause who used to hug you
And buy you new clothes
Calm your head
And blow your nose
And when you cry
Who wiped your tears?
Knows your fears
Who really cares?
My mother

Say Alhamdulillah
Thank you Allah
Thank you Allah
For my mother.

Muga ALLAH sayang
love Ummi

Ahad, 15 Jun 2014

:: Disana aku temui damai dihati ::

Alhamdulillah.
aku dah mengembara..
melalui bumimu Anbiya
dihadapanku adalah bukti..
kepada kebesaranMu Illahi..

Di Raudhah aku bersujud
menitis air mata
tanpa disedari 
merindui sang kekasih hati
yang telah pergi..
namun keharumanya tak pernah aku lupakan
kiriman salam Assalamualaika ya Habibullah ya Rasulullah
mengubat rindu di hati

Pertemuan 2 hati
sehingga kini tak kan mati
Cinta yang bersemi menjadi tauladan
Berpisah kemudian ditemukan
Jabal Rahmah menjadi saksi pertemuan

Perjuangan memerlukan pengorbanan
bekorban demi agama taulan
biar darah menitis bukan persoalan
di Jabal Uhud menjadi saksi 
dimakamkan Para Syuhada untuk tauladan

Sesudah bersama kekasih
aku melangkah
bertemu pula Pencinta Abadi
dalam hati tiada kesabaran
menyaksikan kebesaran Tuhan..

Indah nan gah dimata tiada bandingan
warna hitam namun sucimu tiada bandingan..
melihatmu penuh keberkatan
menitis air mata mengenang diri

berat hatiku nak melangkah pergi
tangisan hati ini tak siapa dengari
hanya padaMu ku panjatkan
agar suatu hari aku bersemi..
bersemi di Ma'ala mahupun Baqit..
mahupun aku terlalu kerdil namun cintaku terlalu besar padaMu Ya Rabb

kenangan 24Mei2014 hingga 4Jun2014


muga Allah sayang

Khamis, 8 Mei 2014

Rezeki , Amanah dan Tarbiah dari Allah

Allah menyanyangi dan menyenangi hambaNya 
Tidak akan mengecewakan sedikit pun hambaNya
Dia tidak memberi apa yg kita pinta..
tapi memberi apa yang kita perlukan..
Malahan apa yang diberi itu adalah berganda lebih baik dari apa yang kita pinta..

Bukan perihal rezeki sahaja perlu kita syukuri..
malahan setiap nafas dan detak jantung adalah nikmat yang perlu kita syukuri..
Keluarga,rakan-rakan dan segala yang berada disekeliling kita adalah tanda kasih sayang Allah pada kita..
Jika mereka baik mereka adalah tanda kasih sayang yang Allah pamerkan pada kita..
Tetapi jika mereka tidak begitu menyenangkan kita janganlah kita membenci kerana mereka ada tarbiah dari Allah untuk kita..

Belajar tidak mengeluh dengan segala tarbiah dari Allah..
Aku masih belajar mencintaiNya ..
Aku masih merangkak menerima tarbiah dari Allah..
Segalanya perlu ku tetrima perlahan-lahan..
Rezeki yang Allah beri terlalu banyak..sehingga aku rasa terlalu kerdil di sisiNya..

Setiap hari aku sedar terlalu banyak nikamat Allah yang aku selalu alpa..
Semakin hari aku semakin takut pada bayang-bayang sendiri..
Apa yang perlu aku jawab disana kelak..
Hari Perhitungan semakin hampir..

Impian aku hanya satu melahrikan zuriat yang akan berbakti pada Agama..
Zuriat yang menjadi mujahid menggornbankan diri untuk Agama..
Zuriat yang akan memimpin tangan aku dan keluarga ke Syurga serta menyelamatkan keluargaku dari kepanasan api neraka..

Muga zuriat ini lahir dari  rahimku ini..
Walaupun aku tahu aku tidak sesolehah mana utk mengimpikan sedemikian..

Namun aku masih seorang hamba yang mempunyai impian..
Muga amanah yang diberikan pada aku dan zauj ku ini dapat kami laksanakan dengan penuh adil dan kasih sayang demi mendapatkan redha Allah..

Aaaminn..

Muga Allah sayang

Rabu, 5 Februari 2014

::. 2013 dalam Kenangan .::

Alhamdulillah, 2013 berlalu dengan penuh memori yang banyak mengajar diriku menjadi lebih matang ;

Januari 2013 masih dalam mood baru menjadi tunangan org ;-)

Februari 2013 17.2 - Seronok sgt dapat BabyFruit. . 1st in our Family penyeri n jantung hati Onty  24.2 - Sambut bufday En Tunang dekat 1st Place kami makan                                                           

Qhalisa Safiyya onty syg kamu sgt2

 March 2013 24.3 - Celebrate bufday Ibu tersayang  April 2013 4.4 - babah Bufday smbut with menantu Mei 2013 1 Mei - My 1st annivesary mengenali hati budi En Tunang  20.5-Goin To Terengganu Jalan2 sambil melepaskan rindu pd my only niece

                                                   

Jun 2013 BFF wedding-Send my only sister futher stdy dekat KUISAS  




Julai 2013 15 Julai - 1st bufday celeberate with En Tunang 





Ogos 2013 Sambut Last Raya sebagai anak dara abah n ibu.. September & OktoberSibukkan diri dgn preparation Kahwin and last sambut Raya Haji with Family as Bujang



November 2013Menghitung hari sambil timba pengalaman berkenduri di rumah cousin di KL ;-)


Disember 2013

(will update soon )


Rabu, 8 Januari 2014

: Rasa Syukur yang tak dapat di ungkap :

13.12.13


Alhamdulillah.
Sekali lafaz aku milik zauj ku,
Syurga bertukar tapak,
Redhaanya menjadi keutamaanku,



Buat Imamku,
Aku tahu diri tak sempurna,
Namun akan ku mencuba,
Menjadi bidadari Syurgamu,
Bersama kita mencari redha Illahi,
Agar bahagia di sana nanti.

Indahya Cinta selepas Nikah yang kita bina,
Muga sentiasa dalam keberkatan Allah hingga hujung nafas di dunia,,

Aamiin

Muga Allah sayang
Love Bidadari SyurgaMu