::Anda Pen' Skodeng ke::

Ahad, 15 Jun 2014

:: Disana aku temui damai dihati ::

Alhamdulillah.
aku dah mengembara..
melalui bumimu Anbiya
dihadapanku adalah bukti..
kepada kebesaranMu Illahi..

Di Raudhah aku bersujud
menitis air mata
tanpa disedari 
merindui sang kekasih hati
yang telah pergi..
namun keharumanya tak pernah aku lupakan
kiriman salam Assalamualaika ya Habibullah ya Rasulullah
mengubat rindu di hati

Pertemuan 2 hati
sehingga kini tak kan mati
Cinta yang bersemi menjadi tauladan
Berpisah kemudian ditemukan
Jabal Rahmah menjadi saksi pertemuan

Perjuangan memerlukan pengorbanan
bekorban demi agama taulan
biar darah menitis bukan persoalan
di Jabal Uhud menjadi saksi 
dimakamkan Para Syuhada untuk tauladan

Sesudah bersama kekasih
aku melangkah
bertemu pula Pencinta Abadi
dalam hati tiada kesabaran
menyaksikan kebesaran Tuhan..

Indah nan gah dimata tiada bandingan
warna hitam namun sucimu tiada bandingan..
melihatmu penuh keberkatan
menitis air mata mengenang diri

berat hatiku nak melangkah pergi
tangisan hati ini tak siapa dengari
hanya padaMu ku panjatkan
agar suatu hari aku bersemi..
bersemi di Ma'ala mahupun Baqit..
mahupun aku terlalu kerdil namun cintaku terlalu besar padaMu Ya Rabb

kenangan 24Mei2014 hingga 4Jun2014


muga Allah sayang

Tiada ulasan: