::Anda Pen' Skodeng ke::

Khamis, 4 April 2013

::HIDAYAH ::






Syurga itu terlalu dan begitu indah,
sebab itu aku selalu menjadi gundah,
untuk menempa nama bukan sesuatu yang mudah,




Sebelum ini,ku tak tahu apa itu HIDAYAH,sehingga hari itu..Aku betul-betul menemuinya..
Setiap langkahku bukan lagi pasti,dunia ini tidak ku hiraukan lagi apatah lagi pandangan masyarakat terhadapku. Biarlah pakaian ku besar dan longgar,tudungku menutupi apa yang terbentang dan kaki ku bersarungkan stokin tidak ku hiraukan lagi pandangan mereka yang mula bertanyakan pada ku.."dah jadi ustazah ke sekarang?","awat hang alim sangat ni?".. bagiku biarlah mereka mahu menjauhkan diri dariku daripada aku terus terjerumus ke arah yang tidak baik demi menggembirakan hati mereka. Kejamkah aku berbuat begitu? Itu terpulang kepada individu untuk menilai sendiri siapa aku. Tapi dalam jiwa ini penilaian dari Penciptaku adalah paling utama kerana hidup aku hanya seorang hamba kepada Penciptaku yang telah banyak memberiku nikmat tidak terhingga.Bagaimana nak ku balas lagi? jika bukan dengan mengikut segala perintahNya..

p/s : masih banyak lagi nak ku ceritakan..dengan rasa rendah diri bukan berbangga atau mengaibkan tp sekadar utk berkongsi..





2 ulasan:

missGogreen berkata...

hi salam kenal..tahniah atas hidayah di beri..MG pun harap suatu hari nnt dpt hidayah jgk..utk berubah dah menjadi muslimah yg lebih baik,walaupun di keji..jnji di mata allah menjadi yg terbaik.

http://cikgogreen.blogspot.com/

SyafiqahSabri berkata...

Alhamdullilah...Allah Maha Pengampun.. dia beri dugaan agar kita sedar kita perlukan dia.. Sma2 doakan agar Allah sentiasa memberi hidayah pd kita..in sya Allah...aamiin~~

tq sudi jenguk blog sy :-)